Fredagen, motorn igång på högvarv!

Fredagen, motorn igång på högvarv! Vaknade tidigt och körde tvättmaskin, pratade i telefon med Corvettevänner. Surfade runt på nätet, bloggade och annat. Sen drog jag till jobbet, pratade med ännu mer Corvettepersoner i telefon på väg till jobbet. Hela bilen var full med saker från IKEA som skulle in på min arbetsplats och monteras ihop. Jag meckade IKEA-möbler, möblerade om rum nummer två, städade, fixade avgifter, monterade lampor, hängare och jag vet inte vad. Missade en skruv så jag körde skruvdragaren in i finget. Hur klumpigt som helst! Plockade in hela Transporten med skit som skulle till återvinningen.................hemma till sex. Lagade middag.......drack vin och det var då!!!!!!
 
Det var då som Maria och jag började dricka vin. Hon är så nerös inför hennes resa så lite vin satte fart på packandet. Klockan åtta på fredagkvällen var allt klart och halv nio sov vi för natten, denna fredagkväll. Klockan stog på halv tre, lördag morgon.
 
Halv tre lördag morgon, uppe och fixade frukost. Åkte hemifrån klockan halv fyra för att vara på Arlanda i tid. Växla in pengar och sen var det in-checkning för Maria.
 
 
Maria drar till Karibien i fyra månader.......
 
 
 
Efter Arlanda åkte vi hem........fikade och då satte jag igång med Julgransplundringen. Plundrade granen på godis och annat, ensam och övergiven :-(
Maria drar till Karibien och plundrar skepp och vrak. Hittar kanske sin pirat!
Sofia jagar runt och plundrar sitt kontokort på rean och kollar in killar!
 
 
 
 
Efter julgransplundringen och den städning som följde drog jag till IKEA. Stog på låset när de öppnade........handlade till mig själv och till min arbetsplats. Sen fick jag dra till Södertälje för att hitta det jag sökte. Hittade två Amerikanska mattor som jag ska ha i garaget.
 
 
 Var i garaget hela eftermiddagen. Fick lite besök av bryggarKalle, det var trevligt! Jobbade med att städa i garaget hela eftermiddagen och plocka bort det som inte ska vara kvar. Börja kännas rent och fint. Dammsög hela garagegolvet och flyttade runt på lite saker, vardagsbilarna tvättades och sen vart det kväller. Fortsatte med lite städning och plocka in lite saker, nya mattor och annat i huset.
 
Lagade middag, värmde rester denna trettondagsafton. Rester från en julskinka. Carbonarasås och pasta. Sjukt fel, men sen somnade jag gott i soffan.
 
Nu när jag vaknade vet jag att Maria har det bra. Hon har kommit ner till ett liv som hon tror att hon har lite att sätta tänderna i. Kanske inte en dans på rosor, men ack så vackert. Hon landade halv tolv igår natt och då var det 27 grader varmt och fuktigt.
 
Idag ska jag göra ?????? Vet inte ännu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0