Gott slut på 2012 och ett Gott Nytt År........

Gott slut på 2012 och ett Gott Nytt År..........blev det. Att slutet på 2012 blev så bra är jag jätteglad över, då kan bara 2013 bli bättre än 2012. Ska sätta upp lite mål och bara tänka på dem, inte på allt!
 
Nyårsafton vart en heldag garaget. Var ganska tidigt ute i garaget och sorterade bort gamla bildelar från renoveringen av Stingrayen. Man ska ju kasta ut det gamla och ta hand om det  nya!  Åter en dag utan skidåkning men med limtub, gummilister och annat som intresse. Hade inte så mycket med tid för lunch så det blev en sportlunch i garaget!
 
 
Hittade små nyårspresenter från pappa i garaget. Visste inte att han lagt in dem. Saker som han beställt via Håkan. Små tassar till luckorna som fattades när man ska stänga och knäppa fast dem. De bara låg där på bordet. Tack pappa! Vet inte när du la dit dem. Var det på julafton kanske?
 
 
Det kommer att bli nästa mål att. Passa in luckorna i t-toppen.
 
 
Hittade också en klammer som fattades till dörrstaget.Vet inte vad de heter. Har hört namnet förut men nu så kommer jag inte på vad de heter. Men jag vet var den ska sitta och det är det viktigaste, och hur man monterar dit det rätt.
 
 
Monterade dit alla gummilister igår iaf. Något som jag har velat gjort länge och haft som ett mål under 2012. Nu lyckades det målet bli genomfört sista dagen på året. Nyårsafton 2012. Så mysigt att vara i garaget och bara njuta av atmosfären och lugnet där. Blevdessutom rätt rolig i huvudet efter att sniffat in ångerna från limmet. Man arbetar ganska nära limningen. Fick gå och sova middag när jag var klar!
 
 
När listerna var limmade var det bara att stänga till dörren och låta dessa sitter i tryck ett par dagar så kommer de nog att sitta ett par år.
 
 
Båda dörrarna är klappade och klara! Gummilister i tryck/press!
 
 
Nyårsaftonskvällen blev lugn och nu är det ett nytt år. Så härligt. 2013!!!! Rådjuren är framme och äter lite frukost nu och det ska jag också göra. Haft en jävla jobbig natt. Somna vid två, vakna vid tre. telefonen ringde vid både två, tre och fyra. Vilken jävla natt. nyårsnatt! Nu ska jag ta mig en skön dag. Kanske sova lite middag och bara ta det lugnt. Inte mycket att göranär vädret är som det är. Stog ute och sköt raketer i regn vid nyåret. Hur fränt var det? Inte speciellt fränt! Idag ska det bli en träningsrunda och sen är det arbetsdag i morgon. En kort arbetsvecka med tre dagar och sen följs den av en helg då man ska gå på bal. Trettondagsbal............
 
Nu är det ett nytt Corvette-år med nya träffar och nya turer med bilen. Måste få åka C3a i år. Ett av mina mål. Få bilen besiktigad och körduglig.............
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0