Tur att det inte är sommar !

Tur att det inte är sommar ! Då hade det vara fara för livet som man åkte på våra vägar. Fast då hade han (PLOGBILEN) inte varit där!
 
Igår låg jag bakom plogbilen på väg till jobbet. Han plogade två körfält samtidigt och låg med sin stora lasbil i motsatta körfältet.................
 
 
I en kurva  mötte han en tankbil, tur att det inte var sommar och det kom en sportbil eller MC i hundra åttio. Men det är ju som jag säger, då hade ju inte plogbilen heller varit där. Hi hi ho
 
 
Det var bara för tankbilen att backa snällt!
 
 
 
............och jag passade på att smita förbi den stora tankbilen jag också!
 
På morgonen var jag ute på halvmilen med vinden verkligen piskande mot mitt ansikte. Det blåste småspik! Alla dessa små snökorn kände som spikar från en spikpistol i ansiktet...........lite plågande skönt kanske! Pratade med lite Corvette-vänner och pappa. Sen var det duschen och pimpa upp utseendet inför en arbetsdag i pulkabacken. Åkte pulka ett par timmar, ingen stötdämpare på min pulka inte och baken är öm.
 
Kom hem till räkafton med goda ostar och vin, tog en grogg och spelade Filipin! Julen är ännu inte slut.....
 
 
 
Idag har jag redan lyckats sova förlänge, men det kan jag vara värd. Låg och mailade med Maria sent igår kväll och somnade sen gott !
 
Idag blir det en dag i garaget.............
 
 
Luckorna ska passas in i T-bågen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0