Vem är jag ?? Vad får mig att göra.....

Vem är jag ? Vad får mig att göra saker som andra aldrig skulle tänka sig att göra. Inte ens för pengar skulle de göra det. Jag är som min underbara gamla vinterbil, min älskade lilla gammla Toyota. Jag bara går och går fast kylan är hård och mycket kall.
 
 
Efter att haft planeringstid inne på jobbet med en enorm kyla, satt vid datorn med dunväst och fleecetröja och frööööööööös! Fick sen lite god lunch i mig och sen hade jag en utomhuspedagogiklektion i skogen, helt underbart! Hade så kul med barnen och lektionen blev så bra. Hittade detta köldmoment i skogen. Varm luft har från skogens mak strömmat upp och fått små kristaller att frysa. Hur vackert som helst! Eller hur?
 
 
På eftermiddag fram till kvällen åkte jag puka och bräda med barnen i backen. Så kul, fick skratta så mycket. Vi har så många gupp i backen och nu är baken öm! Sen hem och fixa lite middag. Det är då mina tankar kommer...........
 
Vem är jag? Vad får mig att vilja? Varför gör jag detta? Varför vill jag det? Har en längtan såklart till friheten och närheten till det som gör mig lugn och lycklig........När klockan är halv åtta på kvällen och det är -16 grader ute, vill jag gå ut och åka skidor. Vad gör jag då ? Jo jag spänner på skidorna och tar mig till spåret och är ute i en och en halvtimme. Jag är inte inne förrän klockan 21.00 VA? Klockan nio. Helt frusen och nöjd med livet.....
 
 
Nu hoppas jag att jag får vara ute med mina barn idag också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0