Classic marknad...........lördagsmys!

Vaknade 04.34 på morgonen och låg kvar i sängen och bara mös under duntäcket. Nog för att jag skulle upp tidigt, men inte halv fem. Hade satt klockan på halv sex för att sedan dra hemifrån vid halv sju. Först var det bestämt att vi skulle åka med Jerka i hans bil, men vi tog Transporten och bestämde att vi skulle ses i Västerås. Var i Västerås strax efter åtta och det var kö in på Classc marknad. Väl inne träffade vi på Jerka, Roffe och Chrippe.
 
Fin resa i morgonsolen på väg 55.
 
 
När vi varit på marknaden i flera timmar och jag träffat flera medlemmar från klubben. Mötte en kille som såg lycklig ut efter att köpt nya headers till sin Corvette. Mötte folk jag kände och inte kände. Alla pratar med varandra när man står och river bland verktyg och annat på borden. riktigt trevligt!
 
Efter marknaden tog vi bilarna till ett hamburgerhak och åt en stor FET hamburgare och sen vart det sportlovslunch som efterätt. Är det sportlov så är det och då ska det var KEXCHOKLAD eller hur?????
 
 
Stannade till på ett större köpcenter i Västerås för att köpa mobil-laddare till bilen, det går åt en del batteritid om man kör efter GPSfunktionen på mobilen. Hittade ingen laddare men ett mobilskal till Iphonen.....
 
 
Väl hemma efter att stannnat på vägen på några ställen så flyttade vi ut i garaget. Lite vin, öl och ostkrokar till det vi skulle fixa i garaget.
 
 
Vi hade köpt fina ljus-skyltar till baren i garaget................en öl-skylt och en.......
 
 
..............Corvette ljus-skylt!
 
 
Jag drack vin och hade min nyinköpta mössa på! Garage-mys! Vin är alltid gott!
 
 
Så här fint blev det! Skyltarna är uppsatta och lyser i nattens garagemörker!
 
 
Köpte en 1:18 bil i modell Corvette 1953...........så söt! Ja, man får säga så om en Corvette av denna modell. Den är söt, lite knubbigare än 1954 och lite bulligare....................så söt!
 
 
Sen köpte jag en fin C3a till min samling. Denna har ag aldrig sett förut och blev jätteglad över den. Det visade sig dock att den var utan luftrenare när jag kom hem, så huven får vara stängd.
 
 
Ny luftburk köpte dock jag till Corvetten fast det var inte jag som betalade. Mina pengar var slut då............... så Tobbe fick lov att låna ut lite pengar till mig. Det var dock han som var med och tyckte att jag skulle köpa den till min Stingray.........
 
 
 
Den är så snygg!!!!!!! Nu hoppas jag bara att den kommer att få plats under huven. Mototrhuven är inte hemma i garaget just nu, utan hos billackeraren för omlackering. Den här luftrenaren är 2 cm högre så vi får se. Annars fick jag telefonnummret till killarna som sålde den och jag skulle kunna få lämna tillbaka den.
 
 
Love it!
 
 
Eftersom det var Classic marknad så fanns där mycket annat. Hittade en Aladdin-ask i plåt. Tycker den var lite cool!
 
 
Hittade killen jag köpte min Retro-stereo av på mässan. Köpte en kabel som ska vara mellan min Iphone och bilstereon för att kunna lyssna på Spotify om jag vill det. Helt otroligt at han kände igen mig. Han kunde plasera mig från Wheels Barkaby 2011, då jag köpte radion av honom. Men,men det är väl inte så svårt att komma ihåg mig så som jag pratar och skrattar. Gick där på marknaden och pratade med killarna och skrattade till för någon sa något roligt. Då var det en kille från Corvetteklubben som kom fram och knackade mig på ryggen. Jag hörde att du var här! Man känner igen dig på skrattet! Det är faktiskt lite coolt det oxå!
 
 
 
Idag blir det Vasaloppet.......(inte ¨live¨som här utan iTv-soffan)
 
Jag efter att åkt skidor i nästan två timmar då vi hade -17 grader en kväll.........
 
 
Ska kanske göra ett nytt skidspår på åkern för det gamla är översnöat. På onsdag blir det skidor med barnen på ett friluftsområde som jag har bokat in. Skidor och skridskor på en insjö.
 
I nat har jag sovit dåligt. Kom i säng alldeles för sent igår. Sen blåste det och hela huset knakade i stormen, sen var det någon som snarkade efter all whiskey och sen ringde Sofia klockan sex och sa att hon var hemma efter sin fest-natt i Stockholm. Så idag ska jag softa i solen och ta mig en lite tur ut i garaget. Sista dagen på sportlovet och solen skiner vilket jag inte trodde att den skulle göra idag. Mycket lyckligt slut på denna vecka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0