Lugn dag med stress.....

Lugn dag med stress.............japp! Det låter konstigt, men så var det. Så otroligt lugnt ute på gatan. Inte en enda motorcykel och endast en raggarbil. När solens strålar tittar fram efter förmiddagens regn så kommer han. Han med stora jenkar-bilen och högtalare stora som soptunnor på vägen. DUNK; DUNK; DUNK är allt man hör. Stress på jobbet hela tiden. Saker som händer och allt som jag ska fixa. Hinner inte med alla mina arbetsuppgifter. Jág har ett schema som inte håller. Ingen rast knappt och sen är jag inblandad i så många arbetsuppgifter. Elisabeth fixar det, Elisabeth gör det. Elisabeth ska kolla av det. Elisabeth tar hand om det. Har bara lust att skrika neeeeeeeeeeeeej till det som inte är viktigt, men vad tycker chefen om det? Nu sitter man upp klockan fem på morgonen och gör planeringen för att på jobbet finns det inte tid. På min arbetstid så att säga, just nu gör jag den på min fritid. Hinner inte ta hand om mig själv eller om bilen. HAr ännu inte kört Corvette i år och nu är vi mitt i månaden maj. Varför ställde jag på bilen? Går jag till doktorn just nu så blir jag nog sjukskriven för nu värker axlar och ben av all stress.
 
Fan vad jag klagar!
 
Skulle kunna tänka mig en onsdagsfika vid Skanssundet, men ikväll är det styrelsemöte. Fast det gillar jag att prata ihop mig med kompisarna där!
 
 
Det kommer en torsdag och en fredag också............
 
Igår var det L-ABC kurs på jobbet. Så kul. Fick prova en defilbrator, lägga jobbarkompisen i stabilt sidoläge, göra mun-mot-mun metoden på en docka och prova rädda en docka vid hjärtstopp.
 
Nu vill jag ha cruising...........
 
Efter regn kommer solsken............
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0