Lycka! Lycka är att kunna lukta på henne.........

Lycka ! Lycka är att kunna lukta på henne......................hon luktar alltid så gott!!! Igår klockan 14.15 landade hon efter sin långa resa i Sverige. Men hon har bestämt sig att flytta till Miami..............hoppas hon inte hittar något jobba där just nu, så man får ha henne hemma ett tag efter dessa två och ett halvt år på vift.
 
Jag väntar in Maria på Arlanda Airport, terminal 2
 
 
Vi var där och hälsade henne välkommen hemma...........hon blev hyllad som vår idol ;-)
 
 
 
Sofia och jag......
 
Sofia och mormor-Berit........
 
Sen kom hon glidandes ut i ankomsthallen. Yes!!! Äntligen.....
 
 
 
 
Morfar-Hilding och Tobbe var också med, de väntade vid bilen, sen kom de och mötte oss för att kramas och hälsa Maria välkommen till sitt hemland, nu är cirkeln sluten för ett tag.
 
Innan Arlanda och Maria lyckades jag hinna med en hel del på morgonen. Var uppe och fixad een del med datorn och Bloggen. Foton från lördagens Malmby och garagetimmarna på lördagskvällen skulle upp på Bloggen. HAr liksom inte riktigt tid alltid för de sociala medierna. Har för mycket med jobbet att göra. Lyckades hinna med en städning av huset, sen ut i garaget och lacka fästena till motorhuven. Hade skrapat och grundat dessa under lördagskvällen, nu ska det på svart lack innan huven monteras. Så det lyckades jag hinna med........
 
 
Sen duschen, sen kom mamma och pappa och vi åkte för att titta på en lägenhet till Sofia. Hon önskar ha en egen lägenhet...................hämtade Sofia i VH och drog vidare...........
 
På väg till Sofia för att sen kolla lägenhet.............
 
Tittade på två lägenheter och fastnade för den här!
 
 
Pappa hade med sig mina skimsbrickor för att passa in T-luckorna i T-bågen. Kan bli måndagenskvällens lilla pyssel. Skulle kännas så bra att få det klart! Klart med allt!
 
fick också en fin pins av pappa, men den har jag inte fotat ännu!
 
Nu har jag fikat och tvätten ska snart hängas. Maria hade mycket tvätt med sig hem, så nu får tvättmaskinen motionera. JAg hinner inte med någon träning just nu, men snart är stressmomentet på jobbet över och då kan jag tänka på mig själv och lite träning.
 
Ha en bra vecka. På torsdag är vi ledig, fredag klämdag för vissa och jobba för vissa(mig) sen är det helg och Taxinge med Corvette-klubben. SKa bli kul! Ha det bra, kram kram.
 
Går just nu med fjärilar i magen för vi budar på Sofias kanske blivande lägenhet. Den här dagen blir inte rolig.........stress igen. Skönt att ha Maria hemm iaf.............
 
Har dessutom glömt bort nästan att jag fyller år i morgon..............det går fort nu. Kom på det igår kväll när vi satt och grillade hela klanen och drack upp Tobbes goda vin.................
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0