Va???

Va???
 
Det här är inte klokt! Vad händer med min tid? Att jag inte har skrivit sedan onsdags morgon gör mig orolig. Tror snart att jag gör saker som jag inte gör. Man man syns numera mer med MMS och Facebook, så jag tror att andra sociala medier tar över  min tid. Fast det är bloggen som gör mig glad och avkopplad. Att bara sitta här en stund och skriva av sig............
 
Onsdag var visst senast jag skrev.
Onsdagen var en bra dag. Hade med mig några barn i bilen till badhuset, de ville aldrig sluta att åka med mig i min Transport. De älskade bilen, precis så som jag gör. Jag fick verkligen tummen upp. Den var så skön, sköna säten, luktade gott och hade bra musik. Vad mer kan man begära?
 
På kvällen var det styrelsemöte, telefonkonferans........
 
Torsdagen
Ute hela dagen med idrott och bollspel, orientering och brännboll. Underbar dag. Efter avslutad arbetsdag for jag hem till stugan och vi firade Maria. Hon hade bakat så mycket tårtor och kakor. Hela köket var fullt med bakverk. Så gott.
Maria önskar sig en Mustang, men hon får nöja sig med att låna mammas Corvette!
 
Fredag
 
Lugn morgon, städade lite och plockad efter gårdagen. Jobbade och sen for jag till Haninge med bilen för att handla lite priser till eventet på lördagen. Köpte en ny uteväxt.
 
 
Ni ska inte tro att jag längtar till Kanarieöarna ?????????? Hemma lagom till räksmörgås och Let´s dans som jag somnade gott till.
Vaknade halv två på natten och städade farstun från blommor. Mina citronträd blommar och när de blommat över så rasar allt ner på golven. Städade och pratad med Maria i telefon så hon inte skulle somna på pendeln hem. Hämtade henne vid tåget kvart över två och sen blev det en natt-macka.
 
Hemfosa......
 
 
Lördag
 
Uppe tidigt, glad och lycklig. Första turen med Corvetten idag. Ska köra en Oldies-tur med Jerka till Häringe slott. Vi samlades klockan nio i Botkyrka, jag tankade bilen full i Tumba för att slippa åka på de sista dropparna. Vi körde karavan gamla södertäljevägen, Järna och ner till Skanssundet. I Skanssundet tog vi en fika och njöt av livet där. Han kommer att öppna Bistrot 1a juni så första onsdagsträffen där blir den 5e juni. Dagen före Nationaldagen. Middag på Skanssundet den 5e juni alltså! Efter Skanssundet for vi vidare till Häringe Slott för att äta en lunch på slottet. Lite mingel och kolla in deras gamla Bowlingbana och trädgård blev det också tid till. Efter Häringe hem till stugan, målade lite på huset, middag, Hockey och sen Melodifestivalen som jag somnade till. Somnade efter låt nummer sex. Bra va??? Ute var det spöregn, så mycket regn så att det var störningar på TV.
 
 
 
 
 
På kvällen kom regnet och regnbågen, men då stog Corvetten redan i garaget.
 
 
Söndag
 
Arbetsdag ute på tomten. Loppisen på Lissma gård. Handla i Haninge. Kollade runt på ute-spa, kan hända att det blir ett snart. Jag har fått Tobbe att gå halva vägen var. Eftermiddagen blev det surfande av på olika hemsidor och sen middag............PUST!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0