En vanlig tisdag i september..........

En vanlig tisdag i september så var det morgonfika vid dator och blogg med tända ljus och mysfaktor 5. Blogg Ja! Tänk att jag tycker att det känns så bra att sitta här och skriva en rad. Lätta mitt hjärta till hela etern. Inte klokt, men riktigt skönt. Lite kul idag när jag satt och kollade tillbaka på bloggen och upptäcker att jag faktiskt göt saker.
 
Igår var det kanon, regn och blött på morgonen och fint mellan åtta och halv tre då jag var ute med barnen. Vi hade uppehåll hela tiden och det var full fart på det mesta. Jobbet bara flyter på just nu, allt liksom löser sig. Kul med nya kollegor och alla barn och allt runt omkring. Slutade dagen  med en arbetskonferens och sedan iväg till Haninge för ett nytt möte med Idrottslyftet. Idag ska jag ha idrottsdag och fick lov att köpa nya tidtagarur på Jula i Haninge, samtidigt så passade jag på att kolla in lite butiker. Unna mig lite Xtra.................
 
När jag var och handlade kaffebönor på ÖoB hittade jag e liten mini Corvette i skala 1:64. Fick mig ett gott skratt i kassalinjen. När jag hade betalt och började packa ihop mina varor säger killen i kassan. - Spar kvittot ! Det är garanti på bilen om du skulle krocka. (jag skrattade iaf och kunderna i kassan bara log).
 
 
Något som är mindre roligt är att något har hänt min transport. Den läcker in vid fönster eller dörrstolpe fram. Vet inte om det kan vara något stopp i hål, slang som ska föra vattnet bort eller om rutan släppt från rutram eller gummilist som inte är hel. Vatten kommer det iaf in - snyft. Låg med badlakan igår kväll och torkade upp det mesta. Ikväll ska jag fortsätt mitt sökande efter varför detta händer.
 
Älskar min bil så det får inte vara något större fel nu inte..........
 
 
Blev glad i går efter att pratat med Jerka, det kommer hända lite roligheter i november. Roligt att ha något att se fram mot. Fick ett roligt sms igår av en kompis där en kille står och tvättar bilen med bensinstationens gummi/tvättskrapa för fönstertvätt. Det blev inga Coca-cola burkar till honom inte. Just nu får man gåvor om man köper tvättprogram på bensinstationen.
 
Ha en bra dag alla min Blogg-läsare. Nu ska vi lämna in en bil på morgonen........
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0