Fradagen den 20 september.....

Fredagen den 20 september blev en bra dag det också. Just nu är livet, bilen och jobbet rätt okey! En bra balans mellan alla dessa aktiviteter som fyller en vardag.
 
Vaknade igår morse och njöt av Bloggandet och morgonkaffet, sen drog jag fram snabeldraken och städade hela huset. Fredagsstädning är en bra start på helgen för då är det tråkiga gjort. Laddade om i duschen och körde sen ut Corvetten. Drog till bilprovningen och besiktigade men..................jag hade ingen soppa i Corvetten. Spännande att åka dit på reserven och sen bisiktiga på reserven, inte bra planerat. Hade totalt glömt att kolla det. Kollad lampor och annat inför besiktningen men att den skulle tankas var inget jag hade i tanken under torsdagen eller fredagens morgon. Så det var bara att köra dit och passa tiden som var bokad. Den gick såklart igenom!!
 
 
Handlade mat till kvällens grillning. Det blev bestämt att vi skulle få besök av lite kompisar och det tycker jag alltid är roligt. Helgen får lite mera innehåll om det dyker upp lite vänner och bekanta. Jobbade, tog hand om 4-5ans elever ett tag och sen var jag ute hela eftermiddagen och spelade boll. Så vackert väder, en stor sol sken från en klarblå himmel. Ute var det t-shirt väder och coola bilar och mycket hojjar passerade på Slingerbulten! = Nice!!
 
Hem efter jobbet och tvätta bilar. Jag tvättade min lilla Grå................så mycket flugfän från förra helgens cruising runt Mälaren.
 
 
Sen kom det två Corvetter till upp gårdsplanen för att bli rena och fina.
 

Jag låg och meckade lite med bilen eftersom jag inte tycker allt fungerar som det ska. Fick support och hjälp men vi hittade inte felet, får nog gå på support-tipset att det sitter i växellådan. Det tar vi senare bestämde jag, kanske i vinter.
 
 
 
 
Gul bil har gult tvättmedel, då fungerade inte vårat lila ;-)
 
När bilarna var rena och fina, och torra på vattendroppar så gick vi in och  åt middag. Maria hade dukat och Tobbe grillade kött, jag kan verkligen inte grilla men det kan han!
 
 
Sen satt vi och småpratade fram till tio och då hade mörkret kommit och lagt sig över Stockholm och polarna drog hemåt.
 
 
Nu sitter jag vid köksbordet och tar morgonfikat, sen ska vi dra till AK-Racing på deras invigning idag.
 
Vi kanske ses!!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0