Lill-lördag...........

Lill-lördag för vissa. Fick SMS av en kompis som tog orden på allvar. En öl i Askersund på ett hotell, efter hårt arbete kan inte vara fel. Jag hade en bra dag igår. Hade planerat in en idrottsdag för flera månader sedan, bokat och klart var det - men, vädret! Hur skulle det bli?? Så mycket regn som det fallit de senaste dagarna, skulle det fortsätta? Stämmer prognosen? Ska jag ställa in hela dagen? Helt otroligt............dagen blev toppen! Uppehåll, lite blå himmel och sol. Kanske kort om tid, men så är det när bussar och scheman ska hållas......
 
Men vad fan, det glömde jag ju bort! Det vart ju visst Lill-Lördag för mig. Fick köra C5a på morgonen. Ta mig en liten tur innan jag började min arbetsdag. Det är sådant man kallar livskvalite.
 

Efter jobbet åkte jag hem och vi meckade med min Transport. Fick hjälp av Tobbe med att kolla upp var vattnet kom in i bilen på passagerarsidan. Nu när det har varit sådant regn så har jag fått in mängder med vatten när jag styrt åt höger. Det ligger vatten och kluckar vid framrutan och sen kommer det in som om någon tog ett öskar och skickade in en hel mängd vatten. Hela mattan var blöt i fram och det rinner vatten från fönstrets nederkant inne i bilen och utmed instrumentpanelens sida och ner på golvet.
 
 
 
Vi fixade bort löv och rensade bort komposten som blivit under och i luftintagsgallret. Tog mig tid att tvätta av hela den biten av motorrummet, så nu jävlar är det rent. Fick lite support via FB av Benny som tydligen haft liknande problem. Hittade dock inte dräneringsslangen, om det nu finns någon? Får kolla med meckarna jag har kontakt med.
 
Det som hände var iaf att några av mina naglar gick av, de orkade inte med meckandet nu när de var så långa. Klippte av resten senare på kvällen. Nu kan jag inte klia någon på ryggen eller armen.
 
 
 
Dessutom undrade jag under dagen om livet som kvinna är värdigt att leva en gång i månaden.
 
 
Igår körde jag cupévärmaren i bilen för att torka upp golvmattan i bilen, nu var jag ute och drog igång fläkten igen. Har hopp om att det ska bli bra. Min älskade lilla bil. Gillar alla mina bilar. Kan man bli kär i en bil? Jag kan nog bli det!
 
Senare igår på kvällen var det kontakt via telefon med mina kompisar. Pratade med mamma och Sofia också! Hinner en hel del på en dag måste jag säga. Lyckades städa rummet och tvätta en tvättmaskin också.
 
 
Middagen fixade Maria medan vi meckade.............
 
 
Mina passionsblommor blommar nu! Tog in min palm igår kväll i uterummet. Nu börjar det verkligen att bli höst. Det han jag också med!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0