Lill-lördag

 
 
Lill-lördag i slutet av september innebär inget Skanssundet, utan bara mörker och kyla. Nu är det på gång! Vi går mot hösten och mot vintern. Hoppas på att hela Stockholm kommer att ligga vit i december. Saknar snön så in i pipsvängen. Det var så länge sedan man fick ha lite semester i fjällen och åka lite skidor. Kan kanske bli så i år. Tänk om man kunde göra en skidresa med Corvette-vänner. Vet att det var något distrikt som gjorde förr om åren. Skulle var coolt att åka skidor och gå på After-ski med Corvette-vänner. Igår var det iaf kallt och jag fick skrapa rutorna innan jag åkte till jobbet. Gräsmattan var också drabbad av kylan och frosten låg där som en vit matta.
 
 
 
 
Fick skrapa framrutan och njuta av att vintern är faktiskt på gång!
 
 
Var i skogen med hela klassen, vi hade utepedagogik.........hitta mycket i skogen lyckades också att få en fästing att nypa sig fast på mig.
 
 
 
Vi var till Viltvattnet och hade en toppen-dag............
 
 
Näringskedjan för ett litet asp-löv......
 
Hade det varit juli hade man haft Corvetten ute på en liten tur och ätit något gott i Skanssundet och träffat sina vänner ¨live¨.
 
 
 
'
Två pärlor i kvälls-solen..........
 
Igår fick jag tillfälle att prata med fem av vännerna i telefon - det känns bra.
 
Missade ett möte och blev arg på mig själv.............jävlar till mycket och lite. Men blev mycket gladare efter att ha pratat med C-G, han är alltid så härlig. Missade lite information men blev snart uppdaterad av honom. Det känns skönt!
 
 
Ha en bra dag, för nu ska jag ut och springa en runda i kylan. Blir nog mössa på idag, nu är det minus 0,8 grader ute............kommer att bita lite mera i kinden. Sen är det uteverksamhet fram till elva idag. Slutar halv fem och ska se vad man kan hitta på för roligt en torsdag. I morgon är det fredag och då är det sista cruisingen i månaden. Blir nog lite Sveavägen till kvällen med Corvetten, tak av - värmen på - och mössa på!
 
Kramiz
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0