Lördag i topp!

Lördag i topp! Hur kan man ha det så bra??? Så här vill man ha det jämnt.
 
Vaknade till en soligt fin höstmorgon där vi satt och slappade/fikade vid köksbordet och uppdaterade våra telefoner.(nu på morgonen har Tobbe och jag hittat nya egenskaper). Har haft nattgäster hos oss från fredagskvällen då vi hade en liten spontan Corvette-träff hemma hos oss. Klart bättre blev mobilen på vissa egenskaper, tror jag kommer att gilla den om det nu håller måttet ända fram.
 
Kvart över nio åkte vi hemifrån och träffade PG, Ann och Roffe i Skärholmen. Köpte en blomma och drog vidare till Spånga. Så härligt att Ann hoppade in i min bil och vi drog därifrån ihop.........
 
Hade en otroligt trevlig dag på AK Racing i Spånga och deras invigning av lokalen. Mycket bilar, bullar, smörgåsar och framförallt Corvette-vänner blev det.
 
 
 
 
 
 
 
                                       Alltid lika glad och trevlig!
 
 
 
 
Så häftigt när de körde igång motorn..............effekt!
 
 
Var där hela dagen kändes det som! Kom strax efter tio och åkte hem vid tre. Där fanns det också lördagsgodis till oss godisnarkomaner!!
 
Fin resa hem till stugan.............
 
 
Kom hem och fixade kaka till kvällen, bakade en kladdkaka idag också. Plockade in mina citronträd och olivträd eftersom det lördagmorgon bara var 2,7 grader ute. De tål absolut inte frost! Nu finns de i orangeriet, hi hi
 
Fick gå och lägga mig en halvtimme eftersom jag höll på att få migrän. Somnade i min säng som en stock och vaknade kanske lite för sent. Sanering av mig själv och på med party-locken.
 
Hamnade på kräftskiva ute i Tyresö. Så otroligt trevligt. vilken dag det blev igår. Jag ville inte att den skulle ta slut.
 
 
 
 
 
PG körde vinprovning, vilket jag inte kunde delta i 100%.....snyft! Smakade några droppar på vinet, de var så goda.............goda droppar, gott vin. Hade velat ha mera och vara med och skålat, men jag var chaufför. Aldrig mer när vi ska hem till dessa underbara vänner. Här flödade champagnen och jag fick inte dricka...............skit, skit, skit. Men jag hade roligt iaf. Kul att se när de runt omkring går in i rusets lilla värld.
 
Åt goda Svenska kräftor......................( Ps! Jag som inte gillar kräftor, men dessa var goda)
 
 
Sen vart det dans ända fram till småtimmarna och vi måste åka hem! Fick hoppa in i duschen innan jag hoppade ner i sängen mellan lakanen. Avslutade dagen som ett litet träningspass............
 
Sov till halv tio i morse. Det hör inte till vanligheten. Men vilken lördag det vart. Högsta poäng på allt igår. Idag är det regn och jag ska fixa lite hemma och lite i garaget. Har nu druckit tre muggar kaffe.............och mår som en prinsessa.
 
 
Idag får man leva på gårdagen.................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0