Lördags-mecking med...............

Lördags-mecking med Transporten. Efter fika och bloggandet så var det på med meckar-kläder och ut på gården. Lite småkylig morgon, men det är fullt i garaget just nu.................så då får det bli ute. Frisk luft i lungorna. Meckade lite med bilen tidigare då det läckte in en massa vatten på passagerarsidan när det regnade. Trodde att det berodde på alla löven som låg och täppte till i ventilationen vid vindrutetorkarna. Men vid en ny regnskur så visade det sig att det läckte in i gen. Så därför blev det läge att se över om jag kunde hitta felet idag............
 
 
Körde vattenslangen mot framrutan för att se var det läckte in, men inget hände. La mig sedan uppochner inne i bilen på golvet medan Tobbe körde mig runt på småvägarna, vilken jävla resa. Som Gröna Lund! Det kom inte något vatten iaf. Sen i min ensamhet hittade jag felet. Det har börjat rosta i rutramen och det är troligtvis där vattnet kommer in. Så är det! Rensade gummilister och fick support via mobilen på att täta med silikon. Inte fan river man fönstret på denna gamla bil. Bara att inse att bilen närmar sig bilkyrkogården i stormsteg............snyft!
 
Hittade andra ställen med blötsand som ligger och goar till sig för rost. Hämtade min kaffe-latte sked och rensade ut löv, sand och annat.
 
 
 
 
Perfekt ställe för att samla skit på.............
 
 
Körde torrt och rent !
 
 
Sen tvättade jag bilen, plockade undan utemöbler och efter det - lunch!
 
 
Tog mig en löparrunda och det gick riktigt bra. Kroppen börjar bli trimmad........orkar!
 
 
Efter löpträningen och stretching tog jag och laddade batterierna på ett MåBra-ställe. Det är så fint här! Att bara sitta och njuta av livet och prata med lite Corvette-vänner i telefonen. Så mysigt. Visst är det vackert??? Jag mår iaf väldigt bra här och bara njuter av utsikten.................
 
Städade hela huset, duschade och la mig på sängen för att läsa sista numret av iForm. Då ringde Maria och ville bli hämtad vid pendeltåget. Självklar att mamma-taxi kommer! Hur ska jag klara mig? Hon som snart åker till Bali.........min älskadedotter.
 
 
På kvällen blev jag bjuden på en riktigt god middag. Tobbe grillade kött, till det rotsaker i ugnen och Marias handplockade höstkantareller blev till en god sås...............så gott.
 
 
Efter middagen fick jag köra till Norrudden för att Marias lilla bil hade fått motorstopp där. Det fixade vi och sen blev det en kvällspromenad och TV. Tror ni jag somnade i soffan? Rätt svar:JA
 
Nu ska jag ta mig till mina kära föräldrar och hälsa på dem, tror det blir en Corvette-cruising. Solen är uppe men än så är det frost och minusgrader. Får vänta en stund, sen kan man dra iväg. Kan hända att jag hinner med en Power-walk innan avfärd.
 
Härliga SÖNDAG !
 
PS! Så kul, det visar sig att flera har hittat min blogg igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0