Saknar sommarens Mantorp.......

Saknar sommarens höjdare. Något jag längtar tillbaka till är helgen på Mantorp. Vilken underbar helg jag hade. Skriver jag eftersom jag står för det, kan bara inflika det finns de som håller med. Jag åkte ner redan fredag eftermiddag för att hjälpa till med saker som skulle fixas innan lördagen. Vi satte upp banderoller och satte upp staket m.m. Drog iväg med Hejdaren och fixade smörgåsar till alla som skulle vara medhjälpare ute på banan. Jag fick eller tog på mig rollen som städare...............usch!
 
 
Visste inte var jag skulle bo? Kunde inte komma in i min stuga, men vi lyckade till slut. Var och åt med grabbarna på värdshuset vid Statoil på kvällen. Sen stängde jag baren den kvällen som de sa. Gick och la mig i min stuga med hjälp av vänner som såg till att dörren gick att låsa. Annars hade jag backup på det. Inte fan sover jag med öppen dörr inte!
 
Lördag morgon drog igång med banracing och några droppar regn, som vanligt denna helg. Sen kom solen och vi körde dragracing. Hade så roligt på in-line linjen. Fick stöd och kunskaper som jag inte hade tidigare och fick testa de jag hade ihop med bra människor som fanns kring mig.
 
På kvällen blev jag bjuden på mat, hjälpte självklart till med både matlagning och disk. Städade duschar och toaletter flera gånger under dagen också............phu!
 

Söndagen blev kanon! Tittade på banracing och så körde vi själklar dragracing också. Det ena på förmiddagen och det andra på eftermiddagen.
 
 
 
Fick ett stort tack för att jag hade hjälpt till och lyckats med de noter jag fick av ledningen! Fick en skurhink som de sa, men det var en tvätthink med tvättmedel, vax , svamp och lite annat och så fick jag ett jättefint paraply........
 
 
Ja den här helgen längtar jag tillbaka till på alla tänkbara sätt. Hade så roligt och så trevligt hela helgen. Så mycket gamla vänner och så några nya vänner.
 
Igår hade jag vissa planer efter jobbet men de planerna gick upp i rök och jag fick jobba över, sen kom mamma och pappa ut med sin bil och vi åt middag. Hade en myskväll hemma vid köksbordet. Maria och mamma/mormor hade varit på stan hela dagen. Maria lagade middag och vi fick fiskgryta.....mmmmmmmm så gott!
 
Igår hade jag en bra start på dagen med en löparrunda i den fina höstmorgonen, tror jag ska försöka trycka in en i dag också...............så jag tror jag måste sluta skriva här. Ska väcka Sofia om en stund. Nu är man tillbaka i vardagen. Jobb, jobb, jobb, jobb..............jobbade igår kväll sent vid köksbordet också. Ikväll ska jag ha kvällskonferans och styrelsemöte på jobbet. Måste ladda batterierna med en löpning tror jag.
 
Hej då! HA en bra dag.............kram från mig.
 
Här är jag!!! Svettig och nöjd efter löptur i somras!!!!!!!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0