Sista fredgagen......

Sista fredagen i månaden, hört att flera stycken planerat att åka in till Stockholm och Sveavägen i kväll. Men, men, men...........vad får vi för väder. Känns som om prognosen inte stämmer in alls. Inget BRA. Vaknade på morgonen kvart i fem och gick upp  och arbetade vid datorn. Skrev klart lite uppdrag på datorn............sen.
 
Sen bar det av till Solna och min tandläkare, har lyckats bita på en knäckemacka så att en hörna av en lagad tand har gått av. Det gick fort att ta sig till Solna, nästan ingen trafik och mys i bilen. Älskar ännu att köra omkring i mina gamla Transport, gud vad jag tjatar om denna gamla bil. Men jag känner mig som en drottning på vägarna, skulle säkert göra det i en Hummer, Dodge eller någon större sov också. Lagade min tand och drog till jobbet för att utföra min arbetsuppgifter...............stängde fritids.
 
Lasse och Tobbe kom till parkeringen och vi åkte in till stan. Träffade Patrik och Roffe. Vi trotsade regnet och cruisa lite på Sveavägen.
 

Lite bil inne....................
 
 
 
................hungern satte in så vi drog och åt en hamburgare och firade att sommaren har varit helt underbar! Vilken sommar! Sol och härliga bilturer, bilträffar, grillpartyn, bad etc. Sommaren 2013 vill man minnas. Har varit så bra, jag njuter och kan verkligen tänka mig att ställa in bilen och bara vänta på vintern och nästa vår.
 
 
När vi var mätta och nöjda så körde vi en sväng. stannade till på Sveavägen och njöt av att se de som firade med öl, kompisar och ljud på högsta volym. Sen kom polisen och vi fick trevligt sällskap. Sen kom regnet och det var bara att inse att nu är det höst. Lägg ner..............nu har vi trotsat klart denna fredag. Måste bara se det positiva i det hela och det är att jag fick träffa vänner, äta gott, Tobbe var med in, åka Corvette, njuta av Stockholm, skratt och roliga historier och att vi gjorde något och inte bara satt hemma i soffan.
 
Idag är det lördag och då ska jag se om det blir en tur med Corvetten, tror jag behöver det.
 
Dagens medicin mot allt - ta en tur med Corvetten.........................har jag drabbats av höstdeprition?????
 
Näpp! Solen skiner på liten täppa och ute skiftar träden i alla vackra färger som bara en vacker höstdag kan erbjuda. Ska fika klart och kanske ta mig en löparrunda.............innan avfärd.
 
Kram, kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0