Gillar mina vänner.

Gillar mina vänner. De är de som får mig att gå vidare. Allt är så jävla mycket skit ibland. Man åker upp och man åker ner. Var på jobbet igår i tio timmar och gjorde vaddå? Vad fick mig att bli lycklig? Idag hoppas jag på en bättre dag. Igår var det inte roligt. Det som var roligt igår var att jag fick en grundutbildning av rörmockaren hur pannan på jobbet skulle skötas. Han vart lite imponerad av mina kunskaper och intresse. Dessutom la jag mig i hans arbete och frågade om han hade pluggat en rörledning innan han kapade den i ett annat rum. Det hade han inte, så han vart jätteglad och tackade. Han tyckte jag kunde byta jobb och börja som lärling. Kanske det ja! Byta jobb och göra något helt annat. Men jag skulle sakna barnen, det går ju inte. Jag kanske bara har en dipp i livet, vårdeppig!
 
Kompisar ska man vara och de bör man vårda! Kram, kram
 
Livet är lite avhugget ibland men snart så vänder det och man bara blommar ut. Löven slår ut och man får så mycket lust till både det ena och det andra. Grenverket blir yvigt och dagarna och helgerna fylls med lust och glädje och Corvette. Man mår Så Mycket Bättre.
 
 
På lördag har jag bestämt att jag ska ha meckarkläder och en öl i handen och bo i garaget hela dagen. Fixa och tänka på sommaren, få till det sista med luckorna. Jag behöver vinylspray! Var hittar jag det ?????
 

Längtar till lördagen som sagt för på kvällen är det byfest och lördagen kommer att slutaså som den vill. Blev så glad igår av Johans SMS, det värmer med vänner.
 
Vill ha min bil klar, fundera på lite Bling-bling och var det ska sitta.
 
 
 
2010-09-18
Varför kommer jag inte i mål med min renovering, jag behöver en renoverings-PT. En som sparkar på mig så jag fixar till det sista med bilen så den blir klar till vårmönstringen. Lägger för mycket tid på annat, jag vet. Hur många timmar jag lagt på klubben denna månad vill jag inte ens tänka på. Måste vara klar till den 7 maj, annars jävlar - Grattis!
 
Nu ska jag ta och rycka upp mig, skaka av mig det trista och se det positiva. Idag åker jag till stan med barnen och kollar in sportlekar i Kungsträdgården sen åker vi ut till Skansen. En hel dag med Stockholm-luft i lungorna. Kan kanske avslutas med sport i Västerhaninge. Inte mycket planerat mer än att vi ska vara hemma till klockan fyra. Tror jag åker till Sundbyberg och tar en fika ikväll, träffar lite klubbkompisar och prata bort en stund. Kan nog behöva det, få lite energi. Vi får se hur tempen är på mig efter en dag i Stockholm.
 
Ha en bra dag och tänk på att solen går upp före sju och att våren är på väg. Snart ser vi sopmaskinerna på stdens gator och då kan man ta sig en sväng med bilen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0