Måndag 10 januari

Upp tidigt som vanligt. Kaffe och blogg.
 
Morgonpromenad, en Power-walk runt samhället på en halvmil. Hem till duschen och sen iväg till jobbet.
 
Var tar all energi vägen just nu? Tycker det är tungt. Tungt att åka till jobbet, tungt att jobba, tungt att röra på mig. Jag som alltid har hundra järn i elden och får så mycket gjort. Nu är det segt, allt tar tid..............
 
Vill ligga i min säng och sova. Läsa en bok och bara mysa.
 
Är det vårtrötthet, saknad av en riktig vinter med skidåkning, eller längtan till sol och värme. eller bara...........som vardagen är.
 

Vill göra något NYTT ! Vill  att det ska komma en belöning, en gåva eller ett ljus i vardagen.
 
Nu får det vara bra! Ladda om, tänk om.............kanske leva i seriernas värd idag.
 
 
Behöver tänka framåt, snart kan livet vända. Det är vår och filmvisning snart ........... då får man se årsfilmen, träffa Corvettevänner, se C7an och känna ett steg närmare våren och ställa på bilen. Bara en bild kan ge lycka, känner glädje av denna bild. Sting i kroppen! Så snygg, så vacker, så glädjeinspirerande. Vill ha! Drömmer ofta om att äga en sådan och det gör mig lycklig. Bara drömmen gör mig lycklig. Hoppas få provköra en i sommar. Lycklig, olyckligt kär.............för jag kommer aldrig äga en sådan om inte lotten kommer till mig på något konstigt sätt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0