mörkt ibland.....

Mörkt ibland......ibland är livet mörkt. Så mörkt att man inte kan vara där själv utan måste dela med sig av det som kanske skrämmer en lite X-tra just då Det är då man har vänner, vänner som stöttar en så att man kommer klara sig. Klara sig igenom det hela, tills det vänder. Klara sig från hemskheter och allt annat. Man är starkare två, starkare ihop med en vän. Ensam kan det känns tomt, öde och ibland helt hopplöst skrämmande.
 
Igår morse var jag ute och löptränade i mörker och då menar jag mörker. Såg knappt vägen där jag sprang och helt plötsligt dyker en man upp i skogen hostandes. Jag bara hörde honom ......såg honom inte. Fy vad det var hemskt, det är då man behöver en vän - sällskap. Vilket ger trygghet och styrka till alla hemskheter.
 
 
Efter löpträningen blev det lite jobbande sen hem till ljus och trevligheter.
 
Lagade mat till hela gänget som skulle komma på besök. Gjorde en stor gryta till nio grabbar och mig. Fick högt betyg gällande smak och alla backade och tog om! Så kul! Den var riktigt god måste jag hålla med dem om..... Hade möte hos mig från fem till halv tio. Mycket bra sådant, vilka vänner man har runt omkring sig. Bra vänner som gör livet ljus och ger en styrka. Styrka till att vara den person man vill vara. Tänk att man får vara med !
 
Tomten kom med paket.
 
Ett paket till mig, årets första paket. Jag som äskar paket. Någon som tänker lite X-tra på mig och köper något till just lilla mig.
 
 
 
 

Tomten hade fixat ett paket till mig med anknytning till Corvetteklubbens sommarmöte i Sune på Selma hotell.
 
Somnade ganska sent. Sent och mycket nöjd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0