söndag 5e januari

Söndagslunk på morgonen med kaffe, blogg och mail. Skrev lite dokument till J också och mailade iväg. Sen var det dags att dra till Marias lägenhet för lite målningsarbete och golvläggning.
 
När jag kör ut från gården står pappa runt hörnan och jobbar med sina ramar, han är där utan att säga något. Känns för jävligt att han ska behöva göra det själv, men han är en krigare han också. Hjälpte honom lite och ska hjälpa honom lite mer idag. Hade ju bokat in Maria redan för söndagsarbet.
 
 
Målade om Marias sovrum, tak-väggar och golv...........golvet skulle inte målas men jag var lite klantig igår.
 
 
 
Fint blev det vita väggar och svart ekparkett - lyx!
 
Åkte sen hem och hade julgransplundring i min ensamhet. Plundrade granen och kastade ut den, får stå ute och vara fin ett tag till. Har ingen riktig utegran...........så nu får den jobba extra ute ett tag.
 
 
Tog en nubbe till kvällsvickningen och gick till sängs sen...........
 
Nu har jag mailat, läst lite dokument, fikat och ska ut och löpträna innan jag ska hjälpa pappa idag. I morgon är jul-ledigheten slut. Vardagen tar tag i mig och säkert flera andra personer i Sverige.
 
 
En bra starta på en måndag...........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0