fredag 28 mars

Fredag 28 mars och min namnsdag. Jag har så fint mellannamn såsom Maria. Tycker om namnet Maria, Maria fick vår dotter heta, min farmor och  mormor hette också Maria. Så namnet går igen. Min mormor hette Maria Elisabeth, jag fick heta Elisabeth Maria (omvänt mormor), Maria vår dotter fick heta Maria Elisabeth - som min mormor och omvänt mig! Fantasilöst kan en del tycka men jag tycker det är tufft att namn kan gå igen inom släkten och ändå vara så fina hundra år senare. Finns självklar namn jag aldrig skulle vilja heta, men de skriver jag inte här - man kan ju såra någon. Sår svider!
 
Igår efter blogg och kaffe storstädade jag huset innan jag drog till jobbet. Jobbade heldag, började nio och slutade efter sex och utan rast - pust!
 
Väl hemma stod middagen på bordet och det blev ett glas vin. Kollade lite TV, somnade i soffan.
 
Glad över morgonens inköp på nätet, hittade äntligen den spray jag sökt så länge för att bättra min inredning till C3an. Nu är den på väg med Shenker,det känns bra - jipiiiiiiiii  :-)

Min lilla husmus en fredagkväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0