på gång

På gång med det mesta. Det börjar kännas bra nu! Igår var det mecking hela dagen. Gjorde iordning det sista inför leverans till billackeraren. Körde en Power-walk på morgonen efter kaffe och att jag hade bakat två mjuka pepparkakor. Behöver fylla frysen med fikabröd.
 
     
 
Morgonpromenadens vackra fynd, en backspegel med krossat glas. Bil mot bil på våra små smala vägar. det är ofta det ligger backspeglar i diket på vår väg. Men vackert var det hör i alla fall. Undrar om föraren får sju år olycka ?
 
 
Efter dusch och frukost blev det full fart ut i garaget. Meckade tillbaka gummilisterna.
 
 
Körde ut den grå i det vackra vädret. Så underbart härligt!
 
 
Hade problem med att få ut Svarten. Hon ville inte gå på tomgång, ville inte starta och dog hela tiden. Blev sur och kom inte av rampen, men till slut så.  Brandlarmet satte igång i garaget och väl ute i solen så upptäckte vi att hon bara stod och flödade från förgasaren. Soppan rann som en liten fin stråle ner på motorn. Packningar och troligtvis en nålventil i förgasaren hade hängt sig. Tur att pappa var med! Han är en klippa!
 
 
Efter mecking med motor och luckor så kunde jag ta bilen till Rosenhill för att tanka. Tanka 98 oktan i bilen och 100 oktan i min själ. I min ego-själ. Älskar det här livet. Älskar livet att få köra min gamla Stingray. det är så mycket speciellt! Vilken underbar känsla...............
 
 
Stannade bilen för lite vackra foton i vår miljö just nu. De blev riktigt fina tycker jag. Vad tycker du?
 

Motljus i kvällssolen, fint!
 
 
Hem till middag och ut ett tag till i garaget. Fixa allt det sista. inför morgondagen.
 
 
Kom in till stugan och i uterummet har nu de första blommorna börjat att blomma ut. Jag lovar att det luktar gott. Doften från blommande citronträd är helt underbart. luktar lika gott som ett biltvättmedel vi har.
 
 
Citronerna är snart klara, eller rättare sagt de är klara!
 

Sista söndagen i  Mars. Sommartid och jag gick och la mig supertrött!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0