Skaka av mig......

 
Skakade av mig stressen.
Gjorde det igår kväll när jag kände trycket över bröstet. Livet kan inte vara att arbeta ihjäl sig. Jag bara bestämde mig. Jag måste tänka på mig själv och så släppte jag hela kontrollbehovet på allt som ska göras. Jag kan inte mer än vara jag och göra det jag hinner med. En sak i taget och träna på att säga NEJ !
 
Köpte ett nytt headset igår kväll, det är avstressande då telefon hela tiden ringer. Nu kan man prata och göra andra saker samtidigt. Så underbart!
 
 
Stressade av på arbetet idag och hade en underbar dag med barnen. Svenska berättelse på datorn och matte med symmetri. En bilduppgift med symmetri gjorde vi också.
 
 
Efter jobbet var jag på ett uppdrag åt klubben, passareda sen Mekonomen för att få ett lacksift. Men jag hittade inte färgkoden. Stod där på parkeringen och letade och letade, då kom det fram en kille och frågade om jag behövde hjälp. Sen kom det förbi en annan kille. två grabbar och jag och ingen hittade färgkoden. Vet inte hur intresserade vi vart av att leta färgkod, tror vi tappade fokus på det när de såg motorn. En Hemi! Är det din bil? Vilket snack det blev. Så där stod vi i solen tre helt inför varandra främmande personer och njöt av livet att prata bil. vilken underbar eftermiddag. Precis så som jag vill ha det! Ny kontakt med trevliga människor.
 
Ska få hjälp av Nutte idag att få fram färgkoden på bilen. Tur att man har vänner som sagt är!
 
Var sen och handlade lite annat och avslutade dagen i mataffären och sen hem. Myskväll hemma, med god mat och ett glas vin. Somnade i soffan och det kändes bra att göra det denna kväll, avstressande som sagt.
 
Vaknade halv tolv och kröp ner under mitt duntäcke i min sköna säng och sov min skönhetssömn. Nu har jag njutit av kaffe i solen och bakat en kaka om någon kommer förbi på en fika idag.
 
 
Dagens mål är att tvätta bilen och gör klart lite på Svarten och att sitta i solen.
 
Ha en bra lördag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0