tisdag och lön

Tisdag och löning. Nu har man fyllt på mat och framförallt bensinkontot! Fick försäkringen på nya bilen och den var inte heller helt gratis. Visst visste jag att det kostar att ligga på topp, men jag blir så arg för jag tror att försäkringsvärdet på vissa bilar är så höga för att andra inte låter dem vara. De kan väl köpa egna bilar. Att sno en bil eller elda upp eller på annat sätt förstöra våra fina bilar gör att försäkringsvärdet bara stiger och drabbar oss försäkringstagare. Pust!
 
Igår var det heldag ute i den fina solen, sprang runt i leran och spelade brännboll med barnen. Idag är det kallt och snö på väg. Är iaf. så glad över mycket just nu, även fast jag tycker allt och alla är mot mig.
 
Livet ska nog inte vara så lätt, det ska vara lite motigt så man blir härdad.
 
 
Nu snöar det ute. Klockan är strax sex och det är onsdag den 26 mars.
 
Själv har jag en längtan till att dra till fjällen, bo i en liten stuga och köra skoter. Ta ett race i någon backe och bara njuta av kyla, snö och varje minut i lugn Norrlandsmiljö! Lite god mat, träning och tystnaden. Vila från stress och all teknik som fyller vardagen.
 

Dagen idag blir full med olika äventyr på arbetsplatsen, sen ska jag till sjukgymnasten och köra ett träningspass i gymmet. Hinner jag så blir det Sumpan, annars så skiter jag i det. Har kanske lust att ta mig en cruising i nya bilen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0