11 juli



Vaknade 04.40, låg kvar i sängen bloggade och somnade om. Vilket jävla skit! Vaknade i vild panik, jag måste åka NU! in i duschen, fixa frukostkorg och sen ut med bilen. Körde som ett ¨troll¨upp till Norrtälje för att möta mina vänner i klubben. Missade samlingen trots min intensiva körning, hamnade i kö in till utställningen och då, då händer det........jag får soppa-torsk tre gånger. Hur kul är det? Inget kul alls, först körde jag om hästklubben sedan kör de om mig för att min bil står still. Vilken Blondie jag är! Kände panik i magen, var ska jag parkera min bil? Hur får man tag i bensin. Lyckas i alla fall rulla ner för backen och in på området...... parkerar bilen på klubbparkeringen och tar fram min frukostkorg. Stol har snälla Guy fixat, det är då jag upptäcker.........frukostsmörgåsarna ligger hemma och kaffetermosen står kvar på bänken. Tur att jag hade en kvarg och Öhrnen har laddat med frukt till våra medlemmar. Kvarg och frukt - jag kommer att klara mig. Sedan får jag erbjudande om både kaffe och smörgås. Grabbarna fixar kaffe och mjölk till världens slarvigaste tjej.......vad händer ?????
 
En ganska glad JAG i bilkön ner till klubbparkeringen, trots bensinstopp!
 



Traditioner i Norrtälje, kaffe och tårta.Gott!!
 



Världens bästa klubbkompis fixar bensin åt mig! Hur glad blev JAG tror ni? Där sitter jag i solen och helt plötsligt ropar killarna, kolla Elisabeth! Då kommer Roffe med bensin åt mig, jag blir tårögd och är så otroligt glad. Vilka underbara människor man har så nära sig, jag är RIK på att just JAG känner dessa fina vänner. Frågar Roffe varför han inte sagt något? Han svara att det är alltid kul att överraska, snacka om att överraska! Det är som att få största paketet på julafton om man är fem-sex år. Blir så otroligt glad, följer med tillbaka och tackar för bensinen och betalar för de litrarna jag fick..
 



Har en heldag med Lasse, vi vandrar runt och köper 1:18 bilar, kollar in marknaden och framförallt alla fina bilar och lite båtar också. Sedan äter vi en otroligt god lunch ihop uppe i staden.
 



Älskar att få köra bil, älskar att få vara på bilträff, älskar mina vänner, älskar livet!
 
I Täby stannar Roffe och vi tar på tak och cab, regn på gång.
 

Åker sedan hem till mamma och pappa och ser hur mamma mår, de kunde inte komma med idag. Tar en sväng på väg hem förbi en kompis för att snacka bort ännu en stund. Jag behöver mina små stunder för att känna att jag har semester............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0