15 juli

Började morgonen med mina rutiner så om löpträning.......

Sedan blev det frukost och därefter lunch med en kompis ! 
 
Körde över Opeln till mamma som jag hade hämtat från verkstaden i måndags. 
 
 
Tvättade av mammas bil och sedan dammsög vi ur bilen och torkade rent panel från damm och smuts.
 
Mamma och jag <3
 

Opeln blev väldigt fin och ren, och mamma väldigt glad. 

 
Mammas fina blommor !!
 
 
Fika i solen på altanen.....i solen.
 
 
 
 
De är så söta, min mamma och pappa !

Efter fika blev det garaget .....
Monterade ner hjulet och satte dit gummislangen mellan påfyllnadsröret och bensintanken på bilen. 
 
 
 
 
 
Byte av bränslerör...det här kommer att bli bra!
 
Fettade in och satte lin runt pluggen på bränsletanken och det höll tätt när jag åkte hem och lämnade garaget senare på kvällen.
 
Hur coolt är detta på en skala mellan ett och tio. Skydd för bladfjädrar.......
Mamma lurades om att hon hittade min hårtofs! ( lite lin efter att tätat pluggen till bränsletanken ;-)   mamma är för skön med sin humor, älskar verkligen mina föräldrar!!
 
 
Pappa lärde mig att riva hela förgasaren då insprutningen inte fungerade. Han är så kunnig och jag blir så imponerad. Nu vet jag precis hur förgasaren fungerar på denna gamla pärla. Jag fick riva och rengöra hela förgasren och bränslepumpen, rengöra från blästrings-smuts och göra allt rent med bensin. Är så lycklig att jag får dessa kunskaper..................jag är nog världens lyckligaste dotter till den mest kunniga pappan man kan ha!
 
 
Skåååååååål i garaget, en äkta HÄPP
 
 
Kolla in denna bild noga.......tror ni pappa är lycklig???
 
 
Efter att vridit om nyckeln ett par gånger så startade hon på tredje försöket. Jag lovar att det var en lycklig pappa som satt där och njöt. Vi hade lyckats! Pappa är så otroligt duktig....
 
 
 Jag är nog världens lyckligast tjej / kvinna enligt mig själv....
 





 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0